Den første del af Ferien

Turen til Kreta

Halløj På Bloggen 🙂

Så er jeg klar til at fortælle om min ferie på Kreta er du klar?

Lørdag d 5 August sluttede vores ferie i Esbjerg da vi skulle flyve til Kreta om morgen dagen efter d 6 August.

Vi havde valgt at tage en overnatning ved siden af Billund lufthavn da vi skulle være i lufthavnen kl 6.15 om Morgen så var det lidt lettere og så skulle vi ikke hjemme fra Min Farmor og natten.

Jeg havde svært ved at falde i søvn fordi jeg glædede mig helt vildt MEN også fordi jeg var så (U)Heldig at få min mens 2 dage før vi skulle af sted så havde det ikke så godt i maven (smerter)

Det var MEGA øv at jeg lige skulle få den der (gik 15 dage over tid)

Nå men skal jeg sige noget som var positivt så var det at så skulle jeg ikke have det på hjem turen eller midt i det hele på ferien og flyveturen gik også rigtig godt.

Da vi kom derned føltes det som 42 grader og det var Rigtig varmt men SKØNT

Om aften efter vi havde spist valgt vi at gå en tur og få at tjekke området ud og hvor var det SKØNT.

Jeg kommer nok lidt til igen at blande nogle dage sammen men igen skete der rigtig mange ting på vores tur.

De første par dage kedet jeg mig måske lidt fordi at jeg ikke kunne gå i poolen så det endte mig at vi sad på tressen og spillede nogle kort spil og så hyggede vi på den måde i stedet meeen det var mere sjovt hvis jeg kunne komme i vandet.

Den første uge dernede var jeg med til Aqua Fit Onsdag, Torsdag og Lørdag og var det altså bare LÆKKERT og SKØNT at kunne få sig rørt på en anden måde.

Ugen efter var jeg igen til Aqua Fit Mandag, Onsdag, Torsdag og Lørdag.

Hver morgen gik vi op og spiste morgenmad kl 7.30 (6.30 dansk tid) og bagefter gik vi en RIGTIG God morgen gå tur på 7 km så når kl var 9 – 9.30 jamen så havde jeg gået de 10.000 skridt og hvor var det bare SÅÅÅÅÅ FEDT.

Vi havde ikke planlagt nogle ture dernede men i stedet havde vi set nogle tog som vi ville prøve og ja på en af vores gå ture finder vi så en Train Station og Wupti så havde vi booket en tur med den.

Vi var på 2 ture med toget og det var virkelig bare ALLE pengene værd (19 Euro pr person)

Vi kom steder hen hvor det var små byer hvor der ikke boede så mange mennesker og hvor var det egentligt spændende at se.

Sådan her så toget ud:

Skal jeg til Kreta igen så skal jeg helt sikkert på sådanne ture igen.

Der hvor vi boede var der rigtig mange bakker og nogle af dem var virkelig stygge at gå på og sveden kom frem på panden men det var virkelig mega fedt da det kunne mærkes i benene.

Den som var Virkelig stejl ja den tog vi ned og op om morgen og når vi skulle ned til byen men dog ikke op da det var mega mørkt.

Sådan siger jeg bare for det var sådan nogle jeg ville undgå før i tiden.

Sådan her så bakken ud:

Jeg har altid godt kunne lide at være i en pool og hvorfor ved jeg faktisk ikke men det med at hoppe i det gjorde jeg ikke da jeg var bange for hvad folk ville tænke (Er før blevet kaldt hende flodhesten)

Men en dag tænkte jeg ” Nej nu er jeg ligeglad med hvad andre de tænker”

Prøv at se her => https://www.instagram.com/p/BYFa2YGlL5N/?hl=da&taken-by=mettes_forandring_

Jeg har været RIGTIG god til at holde mig i gang på ferien med gå ture og været en del i poolen men der er i den grad også blevet slappet TOTALT AF og lavet NADA(mest fra middag af til om aften)

Når vi havde været aktiv med gå tur og Aqua Fit var slut så slappede vi af ved poolen og ja blev det for varmt så kunne vi lige gå ned for at tage en dukkert.

Sådan her slappede jeg Totalt Af:

Lige inden jeg slutter af for i dag ville jeg lige fortælle om noget som jeg syntes er virkelig SEJT (syntes jeg selv)

Det hotel vi boede på det lå ca 4 km ind til Chania og ja en aften efter vi havde spist aftensmad så valgte vi at gå derind i stedet for at tage bussen/taxa men vi tog så en taxa hjem da vi havde gået en del derinde også.

Vi har før boet i byen Agia Marina så der skulle vi da ind for at kigge og der er 7 km så igen valgte vi at tage en taxa derind og så GIK vi hjem og hvor var det SKØNT.

Den første gang vi gik hjem fra Agia Marina havde vi været på vores Ynglings restaurant for at spise og tro mig jeg var MEGA mæt og jeg magtede det faktisk ikke men jeg gjorde det alligevel.

Det var lidt om hvad jeg lavede på ferien og hvor var den bare KANON God og den kunne ikke være mere PERFEKT.

Igen blev det et langt indlæg men jeg skulle lige havde det hele med 🙂

Mange tak fordi netop du lige havde lyst til at læse med.

Nu kalder sofaen efter en Rigtig god aften tur i det lækre vejr